tisdag, april 05, 2011

Tisdagstema - Favoritinredningsbutik

Fina inredningsbutiker finns det gott om, och därför är det väldigt svårt att välja en favorit. Loppis och Tradera är såklart stora favoriter, men dem ska jag inte orda mer om. En nätbutik som verkligen är mitt i prick när det gäller min smak är Broarne. Där finns massor av fina saker från några av mina favoritmärken: Rice, Koloni Stockholm & Pip Studio samten massa fina retroprylar.


Vill ha!!! Ljusstake från Rice och snyggaste vaxduken (som "tapet" i bakgrunden).

Älskar Lotta Kühlhorns mönster för Koloni Stockholm.

Läckra retro-papperskorgar. Kanske för förvaring av garner eller pappersrullar?

Söt Pip-handduk.

Bilder lånade från Broarne.se.

När det gäller real life-butiker så tipsade jag om några fina färgglada butiker då jag var i Stockholm för några veckor sedan, och dem tycker jag inte att man ska missa när man åker dit. Afroart, Coctail och Room är de stora favoriterna.

I helgen åker jag till Köpenhamn, och då ska jag förhoppningsvis en tur inom Grönlykke, som är en annan stooor favorit. I Köpenhamn finns också roliga Söstrene Grene, som är fylld av diverse småprylar till bra priser.

Jag skulle kunna skriva spaltmetervis med tips på bra inredningsbutiker, men nu orkar jag inte mer.. :P Titta istället in i Fabriken för att se fler bloggares favoritinredningsbutiker.

5 kommentarer:

  1. god tur til københavn. fantastisk by. jeg og mannen skal dit om en måneds tid - og jeg GLEDER meg.
    klem

    SvaraRadera
  2. Äpplena var superläckra! Önskar dig en underbar resa och hoppas du hittar massor av fina fynd.

    Kram Mia :)

    SvaraRadera
  3. Hei!! Ja, de eplene var jammen stilige!! Mye fint!! Blir moro med en Københavnstur da. Skal du innom butikken Husflid kanskje? Det er jo så mange bloggere som har vært der å handla seg så mye fint!! Her driver vi å sager hull i benkeplata til vasken:) Eller, Lars sager. Jeg ser på... :) Ha en fortsatt fin kveld! KLEM.

    SvaraRadera
  4. Eplene var jo så stilige!
    God tur til Køben, der har jeg også lyst til å ta turen til..

    Ha en super kveld!:)
    Klem

    SvaraRadera
  5. Kökshandduken är verkligen hur söt som helst! :-)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, den gör mig glad! ^_^