lördag, september 03, 2011

Danmark igen... :)

Idag blev det ännu en tur över sundet för att shoppa lite smått och gott. Blev så glad över att hitta så här fina dahlior! 5 kronor styck kostade de i min favoritblomsteraffär i "Bycentret"...


Tiger har flyttat till nya lokaler i sommar och i deras nya sortiment fanns massor av fina matryoschka-saker.  Den minsta är en memo-hållare,  den mellanstora är en smyckesask och den stora är en sparbössa. 

Klädnypor och krokar fanns också i samma serie. Söta va?!


Köpte såklart några kort också. När de är så fina och man får tre för 10:- så kan man inte låta bli... Inne på Fötex hittade älsklingen blandsaft med Fanta-smak. Den var god. 

Jag hittade fler Margretheskålar och samlingen utökades med tre stycken idag. En vit, en orange och en lila. Den gröna köpte vi senast vi var i Helsingör och den blå och den rosa köpte vi gången innan. (Nu fattas bara 4 till en komplett samling.) 

Här visar jag glatt upp de fina blommorna. Nyklippt och med härlig sjal som jag hittade i en indisk affär i Köpenhamn.

Kram

25 kommentarer:

  1. Åh, lyckans dej som bor så nära Danmark! Vilka jättefina grejer du har shoppat! Riktiga färgvitaminer. Fin bild på dej också, läcker sjal!

    SvaraRadera
  2. Så mange fine ting du har kjøpt :) Misunner deg den fine Margretheskålene , deilig med komplett samling ;) Og så gøy å få sett deg på bloggen ! Du er ei nydelig dame :)

    Klem fra Janne

    SvaraRadera
  3. Ahhhh jag vill också åka till Danmark och handla fina saker...gilla!

    SvaraRadera
  4. Vad fin du är! mycket fin, får alltid en mjuk känsla av dig söta Erry, och de där dahliorna var gudomliga. köper alldeles för sällan blommor jag, och nämns inte så ofta ta in från trädgården heller :) Skålarna är ljuvliga, man blir bara så glad av dem *

    kramar en lördagkväll, Lycke

    SvaraRadera
  5. jag köpte också blommor idag, ja eller mer växter. men nu blev jag sugen på snittblommor i bukett, det ser så fint ut och man kan liksom inte låta bli att le.

    SvaraRadera
  6. Allt är så fint, där skulle man vara nu.

    SvaraRadera
  7. Så nydelige blomster! Og så mye fint du har kjøpt:)

    SvaraRadera
  8. I just found you,
    what a lovely blog! hi from new ze
    aland!xx

    SvaraRadera
  9. Vilka härliga fynd du har gjort. Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  10. Åhh vad jag är avis på dig som bara kan svänga över sundet sådär! Finfina saker som vanligt!

    SvaraRadera
  11. Men gud så fina saker! Jag blir så avis! Åhhh..

    SvaraRadera
  12. Heldig du som kan ta en svipptur over til Tiger :) Masse fint du har kjøpt! Og trivelig å se deg også :D Nyt søndagskvelden! KLEM.

    SvaraRadera
  13. Vad mycket fint du köpt! Den där affären Tiger blir jag mer och mer nyfiken på, hoppas att jag kommer till Danmark nån gång snart så jag kan kolla in den!

    SvaraRadera
  14. Så snygg du är i håret! Jag längtar efter mitt besök hos frissan på onsdag.:) Så härligt med ännu en Danmarkstur! Och jag ser att du också fallit för Tiger-babushkorna. Fast jag köpte mina i Malmö igår:)

    SvaraRadera
  15. Härliga foton, som vanligt :)

    //Lina

    SvaraRadera
  16. Heldige deg som bor så nærme Danmark, jeg har bare så lyst til å reise til Danmark hele tiden jeg, det er jo så mye fint der;)

    SvaraRadera
  17. Vad söta de var. Jag besökte tiger för första gången i somras. Mycket kul fanns det! Kram

    SvaraRadera
  18. Så skønne blomster - kan fuldt ud forstå din værdsættelse.! :-)

    SvaraRadera
  19. Vilken färgglad och härlig blogg du har. jag kommer tillbaka :)

    SvaraRadera
  20. Hei på deg, sjekk denne linken så ser du hvordan kurvene lages;) KLem W

    http://www.quiltinorge.net/viewtopic.php?f=4&t=2032&view=next

    SvaraRadera
  21. Åh, heldige du som bare kan ta en svipptur til Danmark når det passer sånn!
    Og spennende gangprosjekt du holder på med under her :)

    Klemklem
    Signe

    SvaraRadera
  22. Himmel va mycket fint du hittar..får lova att önska mig en resa till Danmark i 40års present tror jag..hihi.. Men nej jag får nöja mig med en resa till Ullared och julklappsshoppa.. =)

    SV: Tack för dina fina ord gumman! <3

    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  23. Vilka härliga inköp du gör! Man blir så glad när man tittar på alla dina fina, färglada bilder! Jag måste nog ta en tur till Helsingör snart känns det som, det var ett tag sen nu. (Den där Fantasaften är jag verkligen nyfiken på eftersom Fanta är min favorit, haha. Blanda den med bubbelvatten gör nog succé).

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, den gör mig glad! ^_^