fredag, september 30, 2011

Höstens moodboard

Fabrikens första tisdagstema för säsongen var Höstens moodboard. Jag ville såklart delta med ett bidrag men vissa saker kom i vägen och jag hann inte i tid. Men här kommer i alla fall mitt lilla moodboard...


Bilderna kommer från ett reportage från inredaren Ulrika Jidströms hem som var med i FamilyLiving förra hösten. Jag har inte kunnat släppa dem sedan dess, älskar precis allt. Precis de här färgerna känner jag mig sugen på att ta in i hemmet just nu, en vit bas med massor av lila, rosa, brunt och några väl valda klickar av orange och chockrosa. Jag inspireras väldigt mycket av mixen mellan "mormors gamla kuddar och lampor" och raka moderna linjer och blanka ytor. 


Gillar hur hon byggt upp med Expedit-hyllor på höjden, önskar att jag hade högre i tak så att jag kunde härma det... Annars fattas bara en härlig rya och en gammal mormorslampa för att få till stilen. 

Kika in i Fabriken för fler höstiga moodboards!


7 kommentarer:

  1. hi oppe nordpå - jeg prøver tit at kigge ind til dig - men min tålmodighed giver op næsten hver gang, det tager op til flere minutter før dine blog er "på" - jeg kan ikke scrolle, det tager sååå lang tid. jeg synes bare lige at du skulle vide det, måske er det kun hos mig at det er problematisk???
    kh christina - www.dejligheder.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. det er alltid så masse fine farger her inne på bloggen din, og det gjør meg så glad. deilige farger rett og slett!!
    god helg til deg.
    klem

    SvaraRadera
  3. Åh vilken härlig moodboard! Massa lila och så den där lockande tyghögen längst upp till höger..den vill man bläddra i och utforska mer känns det som. Väcker sylust! :-)

    SvaraRadera
  4. Så fint mood-board. Likte også godt expedithyllene. Blir alltid i godt humør av farger

    SvaraRadera
  5. Härlig härlig moodboard, vad duktig du är på att fixa till bilder sådär!
    och självklart måste vi ses när du kommer upp så snart...vore jättekul!

    kraaam Lycke

    SvaraRadera
  6. Härlig härlig moodboard, vad duktig du är på att fixa till bilder sådär!
    och självklart måste vi ses när du kommer upp så snart...vore jättekul!

    kraaam Lycke

    SvaraRadera
  7. Hei på deg :) Her var det masse fine stoffer og farger! til å bli glad av :) Jeg ønsker deg en fortsatt finfin uke :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, den gör mig glad! ^_^