måndag, december 12, 2011

Vårt hem i "tove Älskade hem"

Nu är det en vecka sedan jag fick hem det senaste numret av inredningsmagasinet tove Älskade hem (tidigare Tove Hem & trädgård), med det efterlängtade reportaget från vårt hem! Vilken märklig känsla det var att se sitt eget hem i en tidning, riktigt häftigt faktiskt. :)

Jag har ju helt glömt bort att blogga om det... Så nu är det dags att bjuda på ett litet smakprov av vad som fanns med i tidningen (reportaget är på 6 helsidor):


Trots att bilderna togs för över 1,5 år sedan så är det mesta sig likt... Förutom att vi numera har ännu mera färg och mönster på det mesta... och fler retrodetaljer! :) 

Framsidan på tidningen ser ut såhär: 

Upptäckte precis att det finns några bilder på hemsidan också:
Skärmdump från http://www.alskadehem.se/

Jag är jätteglad över att reportaget hamnade just i tove eftersom jag gillar tidningens stil och upplägg. Reportaget är gjort av den duktiga "duon" Åsa Langefors (journalist) och Monika Norrby (fotograf). Jag vill passa på att tipsa om Monikas fina bloggjulkalender Gul Jul, där hon bjuder på mycket inspirerande bilder. 

Ha en fortsatt fin måndag!

21 kommentarer:

  1. Så vakkert :) Det må være veldig artig å ha bilder av sitt hjem i et interiørblad :) Det var en veldig fin reportasje ! Jeg skal se om de selger dette bladet i Norge ;)

    Klem fra Janne

    SvaraRadera
  2. Ja, jag kan tänka mig att det känns väldigt märkligt, men kul, att se sitt eget hem i tidningen. :-)

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Vad kul för er. Grattis.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Ditt fina färgglada hem gör sig verkligen fint på bild! / Annika

    SvaraRadera
  5. Gratulerer!
    Virkelig vakre bilder.

    Ha en god kveld:-)

    SvaraRadera
  6. Åh, så kul! måste kolla om vi har den tidningen i vår butik. Vad kul!

    SvaraRadera
  7. Sikke nogle flotte billeder de har taget af jeres dejlige hjem :) Smukt :)

    SvaraRadera
  8. Wow va häftigt! :) Grattis till den tjusiga publiceringen! Och jag känner igen mig från bloggen, känns tryggt och bra.;)
    Tänk att det tog 1½ år innan reportaget publicerades, det är lite galet.
    Nu måste jag nog bege mig ut och köpa ett nummer. :)

    SvaraRadera
  9. Va kul! fint det ser ut, måste köpa nu. Hej hej!

    SvaraRadera
  10. Åh så fina bilder och vad roligt!!! Men oj, tog det 1,5 år innan de publicerades :-o

    SvaraRadera
  11. Vad roligt!
    Jättefina pysseltips du har på din färgglada blogg också! Du är jätteduktig!

    SvaraRadera
  12. Vad kul!!! Måste springa ner till affären! (Även om jag dagligen får inspiration av dina bilder :)

    Kram

    Monya

    //blueeiz.blogg.se

    SvaraRadera
  13. Så fint! (Skymtar din soliga elefant i bokhyllan också, roligt!) Och gul jul-bloggen är ju helt underbart fin!

    SvaraRadera
  14. Hittade hit när jag googlade "juleornamenter av tapet" (som Junette gjort), ska försöka mig på en sån tänkte jag, dina var superfina! Jättesnygga grejer du gör OCH vilken trevlig retrosmak du har; det gillar jag! Och Grattis till publicitet!

    SvaraRadera
  15. Jättefint! Färgglatt som jag gillar. ;-)

    SvaraRadera
  16. Galet fint kära du! ser helt ljuvligt ut hemma hos er, blir alltid sugen på att göra om allt i ett rask när jag kikar hit :) fast köket blir nog som det är :)))

    kramar Lycke

    SvaraRadera
  17. Vad kul att vara med i tidningen! Men tänk att det tar 1,5 år från fotografering till tidningsmedverkan, det hade jag inte trott. (fast det kanske inte alltid är så)

    SvaraRadera
  18. Wao så gøy med reportasje. Gratulerer så masse. Jeg liker virkelig såå godt deres fargerike hjem!

    SvaraRadera
  19. Skoj att vara med i tidningen sådär..skall köpa mig ett numer när ekonomin tillåter.. ;)

    SV: Mmm jag är sjukt nöjd med mina små fynd.. <3

    Kraaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  20. Åh va kul! Men vilken lång tid det tog innan det vart publicerat!
    Sen ville jag också säga att oftast när jag surfar så gör jag det från ipaden och då kan jag inte kommentera hos dig för det finns ingen profil jag kan välja som passar mig, tänkte att det kanske är någon inställning som du kan se över?
    Kram

    SvaraRadera
  21. Nu fungerade det, men häromdagen så fanns det bara google och livejournal att välja på, konstigt...

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, den gör mig glad! ^_^